Menu Luk

RAMSBAKKEGÅRDENS GRUNDEJERFORENING

Referat af den ordinære generalforsamling den 16.6.2012 på Eventyrkroen.

I alt deltog 32 personer.

DAGSORDEN

Ad 1 – valg af dirigent

Jørgen Christensen, Riesevej 14, blev valgt.

Dirigenten takkede for valget og konstaterede, at indkaldelsen var lovlig i henhold til vedtægterne.

Ad 2 – Formandens beretning om foreningens virksomhed

Formanden indledte med at byde velkommen til generalforsamlingen og som byder på et gensyn med Eventyrkroen, der nu har skiftet ejer. Vi har lejet stedet her hele dagen, så vi kan være i tørvejr, når gadefesten løber af stablen. Selvom det gik udmærket at være i telt hos Dan på Troldbjergvej, som han i øvrigt skal have tak for at stille til rådighed, kan det have skræmt gæster væk, at vejret var noget uforudsigeligt og ovenikøbet bød på styrtregn, så vi i nogle minutter dårligt kunne høre hinanden for den trommende regn.

Nye lodsejere:

Formanden bød ligeledes velkommen til de nye lodsejere.

Bestyrelsesmøder:

Bestyrelsen har holdt 5 møder siden sidste generalforsamling. Der har blandt andet været, qua sidste generalforsamling, været taget initiativ til at ”banke på” hos de medlemmer, hvis hække voksede ud over de stierne bag udstykningen og et par gange, er lodsejere, blevet bedt om at fjerne affald eller lignende fra rabatten. Det er dog ikke alle der er vakse til at gøre det.

Vejarbejde:

Vi har drøftet et tilbud om vejarbejde fra firmaet Colas. Jeg gik selv i juli måned sidste år med entreprenøren og fik efterfølgende tilbuddet sendt. Firmaet så ikke på det tidspunkt, at det krævede en umiddelbar aktion, selvom det undrer mig, set i bakspejlet, at vi ikke fik gjort noget ved Troldbjergvej, der i dag, kræver snarlig aktion. Man besluttede i bestyrelsen at udskyde arbejdet til vi så, hvad den kommende vinter gjorde ved vejene.

Noget der også falder i øjnene, er de rødder fra blandt andet Troldbjergvej 23 og som forårsager, at vejen løfter sig, ganske som den forrige formand, gjorde opmærksom på. Nu er det blevet værre. Ejerne har ikke gjort noget ved det, men jeg har indtil nu, kontaktet ejerne af troldbjergvej 23 og bedt dem tage affære snarest. Der er på et par andre steder på Troldbjergvej, hvor der også skal tages vare på samme problem. Hvis man læser kommunens udmærkede lille pjece, der heder ”Beskæring af beplantning og renholdelse af veje og stier” fremgår det tydeligt, at det er den enkelte lodsejer, der er ansvarlig for at rødder/grene og lignende ikke vokser under/over vejen.

Vinter:

Det blev ikke den hårde vinter, vi havde forventet. Men vejene har lidt skade, især i enden af vores udstykning omkring Troldbjergvej er der huller, der skal laves.

Vi fik gudskelov ikke brug for de afsatte penge til snerydning. Vi fik indhentet et ganske godt tilbud fra en landmand i nærområdet og som ville tage 700 kr. i timen for at køre over vejene med en plov eller kost. Han mente, at det ville tage cirka 1 time.

Fjernelse af affald:

Formanden har talt med en af skraldemændene i området. Man er stort set tilfreds. Man har dog en bøn om, at man putter aske, savsmuld og lignende i aflukkede plastikposer, inden man putter dem i affaldsspanden.

Hjemmesiden:

Hjemmesiden har nu fundet sit naturlige leje, men kunne godt befolkes af lidt annoncer. Så hvis der er håndværkere eller andre til stede og som gerne vil reklamere lidt for serviceydelser, kan de henvende sig til formanden. Der har været cirka 350 unikke besøgende på siden siden sidste år.

Overholdelse af ordensbestemmelser, regler m.v. :

Ellers vil formanden gerne henstille, at man så meget som muligt overholder de forskellige ordensbestemmelser vi selv har vedtaget og opstillet eller som kommunen foreskriver i forhold til affald, vedligeholdelse af fælles arealer, rabatter og så videre. Den enkelte lodsejer må se på træer, der skal beskæres, fjerne affald m.v. i rabatten. Det er ikke bestyrelsens opgave at gøre opmærksom på disse ting.

Udtrædelse af bestyrelsen:

Dagsordenen er blevet ændret, idet bestyrelsesmedlem Dan Petersen og suppleant Pia Demsitz begge ønskede at udtræde. Formanden benyttede lejligheden til på bestyrelsens vegne at takke for et godt arbejde i foreningen.

Afslutning:

Formanden afsluttede beretningen med et ønske om en god og rolig generalforsamling.

Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.

Ad 2 – Fremlæggelse af regnskab 2011 og budget 2012

Kasseren Poul Klein orienterede dels om regnskab 2011 og dels om budget for 2012.

Der blev rejst spørgsmål om grunden til, at portoudgifter og udgifter til opkrævning af kontingenter var steget meget. Dels havde man måttet udsende dagsordenen 2 gange og dels var udgiften til kommunen for opkrævning sat op.

Indkaldelsen skal jævnfør vedtægterne udsendes skriftligt. Herudover var man enige om at bibeholde, at kommunen fortsat opkræver kontingentet.

Årsregnskabet 2011 og budget 2012 blev enstemmigt godkendt.

Notat udarbejdet af Poul Klein om ”Kapital forklaring 2011” blev uddelt på mødet.

Der er problemer med at logge ind på foreningens hjemmeside. Formanden ser på problemet og udarbejder en vejledning.

Ad 3 – Fastsættelse af medlemsbidrag

Bestyrelsens forslag om fastholdelse af medlemsbidrag på 900 kr. om året blev godkendt.

700 kr. er til vejkontoen og det resterende beløb på 200 kr. er til foreningens drift.

Ad 4 – Valg af bestyrelsesmedlemmer

Jan Skaarup genvalgt som formand

Peter Cavling genvalgt som bestyrelsesmedlem.

Karen Sundahl nyvalgt til bestyrelsen

Bestyrelsen består herefter af følgende:

Jan Skaarup, formand, Kra 14

Peter Cavling, bestyrelsesmedlem, Hot 6

Karen Sundahl, bestyrelsesmedlem, Ris 24

Knud Kurtz, sekretær, Kra 2

Poul Klein, kasserer, tro 40

Der blev fremsat ønske om at bestyrelsesmedlemmernes telefonnumre blev oplyst.

Ad 5 – Valg af suppleant til bestyrelsen

Palle Lundhof valgt

Suppleanterne består herefter af følgende:

Birgit Olsen, Kra 2

Palle Sundhof, Ris 24

Ad 6 – Valg af revisor

Jørgen Lauridsen genvalgt

Ad 7 – Valg af revisorsuppleant

Erik Tingleff genvalgt

Ad 8 – Indkomne forslag

Der er ikke modtaget forslag.

Ad 9 – Eventuelt

Under dette punkt blev bl.a. vejnettets vedligeholdelse, standard, kvalitet, prisniveau, bestyrelsens kompetence, ansvar m.v. vendt.

Det skal bl.a. nævnes:

Formanden oplyste om et tilbud fra firmaet Nordkysten med et tilbud på reparation af 5 steder til 169.000,00 kr. eksklusiv moms.

At de skader som udgør en sikkerhedsrisiko skal repareres.

At man kunne kontakte Poul Erik Andresen til at udbedre skaden med de to huller.

At man indhenter tilbud fra 3 firmaer.

At man fik klarlagt bestyrelsens kompetence til at igangsætte reparationer af vejnettet.

Om man under henvisning til tidligere beslutning skulle tage en vej ad gangen.

At ejeren af Riesesvej 6 kontakter formanden med henblik på et højt træ på nabogrunden.

Afslutning

Herefter afsluttede formanden generalforsamlingen med at takke deltagerne for en god, livlig og engageret debat og med et ønske om en fortsat god sommer.

Knud Kurtz

Referent/19.6.2012